Document

Sociale media in de organisatie

Wat is het?

Zo goed als iedereen zit op social media.Organisaties binnen zorg en welzijn vinden ook steeds meer de weg. ​​​Maar social media inzetten als hulporganisatie vereist een aantal specifieke overwegingen. De auteur geeft je een aantal tips en denkwerk mee. Je vindt ook een overzicht van vaak gebruikte platformen.

 

Waarom is het belangrijk

Sociaalnetwerksites gebruiken wil zeggen dat je een bijkomend communicatiekanaal creëert. Je kan er veel mensen mee bereiken, maar zoals elk ander kanaal heeft dit ook zijn grenzen. Het vervangt dus je bestaande kanalen niet. Actief zijn of worden op sociaalnetwerksites is dan ook een bijkomende investering van mensen en middelen. Een goede voorbereiding is cruciaal. Die vraagt weliswaar de nodige tijd, overleg en energie, maar zorgt er wel voor dat je die ‘investering’ zo rendabel mogelijk maakt en misstappen vermijdt. Deze voorbereiding zal zich vertalen in een social media policy. Een succesvolle social media policy is gedragen door zoveel mogelijk medewerkers en goed omkaderd door structurele afspraken. Idealiter komt zo’n policy er na overleg met en feedback van alle betrokken partijen (directie, middenkader, medewerkers en doelgroep). In deze bundel vind je een aantal zaken die je zeker wil uitklaren vooraleer je je account activeert.

Auteur

Danielle Provost

Jaar van publicatie

2016
Ook interessant