Ik krijg het nieuwsoverzicht van Artsennet niet via mail. Wat kan ik doen?
Om de 2 weken wordt een overzicht van de nieuwsberichten op Artsennet naar je mailbox gestuurd. Krijg je dit niet, controleer dan je mailadres op het portaal.
- Log in op het portaal ‘Mijn Kind en Gezin’ (als consultatiebureauarts of evaluerend arts).
- Klik op de pulldownknop in de blauwe balk naast ‘Ingelogd als ‘CB Arts’ (of evaluerend arts).
- Klik op ‘Gegevens aanpassen’.
Check of je mailadres correct is. Wijzig, indien nodig. - Bij wijziging mailadres krijg je onderstaande melding: Je wijzigingen werden succesvol opgeslagen
- Ga naar je mail en klik op de activatielink. De wijziging wordt bevestigd.
Ik krijg geen toegang tot het Artsennet
Je hebt geen toegang omdat je nog niet bent ingelogd.
Volg de stappen om je in te loggen via mijn.opgroeien.be.
Probeerde je het Artsennet te bereiken via de oude url van Extranet Artsen? Vanaf december 2021 log je in op het nieuwe Artsennet via Artsennet.opgroeien.be.
Hoe log ik in op Artsennet?
Je bereikt het nieuwe Artsennet via Artsennet.opgroeien.be. Je logt in op de beveiligde omgeving via mijn.opgroeien.be.
Ga naar Professionals > Artsennet.
Selecteer je functie om toegang te krijgen:
- consultatiebureau-arts
- evaluerend arts
- adviserend arts
- Opgroeien medewerker
Heb je problemen met inloggen op Mijn Opgroeien met een recente eID?
Sinds april 2021 hebben alle nieuwe elektronische identiteitskaarten een beter beveiligde contactchip. Heb je problemen met inloggen op Mijn Opgroeien met een recente eID? Doe dan een update van je software op het toestel dat je hiervoor gebruikt. Meer info op de website van eID.
Heb je problemen met inloggen op Mijn Opgroeien met een recente eID?
Sinds april 2021 hebben alle nieuwe elektronische identiteitskaarten een beter beveiligde contactchip. Heb je problemen met inloggen op Mijn Opgroeien met een recente eID? Doe dan een update van je software op het toestel dat je hiervoor gebruikt. Meer info op de website van eID.
Ik wil mijn toestemmingskeuze voor gebruik van afstammingsgegevens wijzigen
Stap 1
Log in op 'Mijn Opgroeien' en klik in de titelbalk op je rol 'Ingelogd als', klik vervolgens op 'Gegevens aanpassen' in het menu.
Stap 2
Open het tabblad 'Toestemmingen'. Wijzig je keuze. Klik op de knop 'Toestemming bewaren'.
Stap 3
Je keuze is aangepast.
Mijn e-mailadres is al in gebruik bij het profiel van een ouder
Als je je eigen e-mailadres gebruikte bij de registratie van een ouder voor het aanvragen van een attest inkomenstarief op Mijn Opgroeien, dan kan je je niet meer registreren met hetzelfde e-mailadres. Een e-mailadres is uniek gekoppeld aan één profiel.
Je kan dit op de volgende manieren oplossen:
- Log in met de digitale sleutel van de ouder. Wijzig je eigen e-mailadres dat nu gekoppeld is aan het profiel van de ouder naar het juiste e-mailadres van de ouder. Bekijk hiervoor het stappenplan om je e-mailadres te wijzigen (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!).
- Of registreer je met je eigen digitale sleutel. Geef een eigen e-mailadres in dat anders is dan het e-mailadres dat je gebruikte voor het profiel van de ouder.
- Lukt het nog niet? Contacteer de Kind en Gezin-Lijn.